Fortuna kałem sie tuczy


sobota, 11 lutego 2012

Hiszpańskie fascynacje w Teatrze Wielkim: Grabias, Cichocka, Woś, Makówka, Kostecki, Szerszeń, Teliga




Wielki w mniejszym

Bernadetta Grabias                                       fot. Maciej Piąsta



Teatr, w którym pracuję, dał premierę "Hiszpańskich fascynacji" w reżyserii i choreografii Janiny Niesobskiej. Oglądałem i nie posiadam się z radości, że w tak trudnych warunkach (gramy w gościnnym Teatrze im. Jaracza) Tadeuszowi Kozłowskiemu (szefowi muzycznemu spektaklu) i orkiestrze udało się uzyskać znakomity efekt muzyczny.
Nasze solistki: Bernadetta Grabias, Monika Cichocka, Joanna Woś, Agnieszka Makówka oraz gościnnie: Ewa Wesin i Ewa Majcherczyk  śpiewały doskonale. Soliści: Sylwester Kostecki, Adam Szerszeń i Aleksander Teliga także znakomicie.
Pięknie starą klasykę zatańczyli goście z Wrocławia: urocza i pełna wdzięku Nozomi Inoue i Sergii Oberemok. Znakomicie zaprezentował się także ulubieniec łódzkiej publiczności Gintautas Potockas.
Najbardziej hiszpańska ze wszystkich Hiszpanek była Grabias, której głos i styl wykonywania pieśni z zarzuel jest bardziej oryginalny od oryginału. To niemożliwe? Możliwe. W teatrze wszystko jest możliwe.

3 komentarze:

  1. Witam!
    z ciekawością przeczytałam Pana recenzję i wychodzę z założenia, że byliśmy chyba na różnych spektaklach. Oczywiście nie można zarzucić złego przygotowania zespołu,ale dla mnie ten spektakl był NUDNY. Nie znalazłam, w nim tytułowych fascynacji hiszpańskich, a kilka bardzo dobrze odśpiewanych utworów - jak na akademii szkolnej. A szkoda ...
    Dorota Opoczyńska

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    z ciekawością przeczytałam Pana recenzję i wychodzę z założenia, że byliśmy chyba na różnych spektaklach. Oczywiście nie można zarzucić złego przygotowania zespołu,ale dla mnie ten spektakl był NUDNY. Nie znalazłam, w nim tytułowych fascynacji hiszpańskich, a kilka bardzo dobrze odśpiewanych utworów - jak na akademii szkolnej. A szkoda ...
    Dorota Opoczyńska

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja miałem lepiej: nie nudziłem się

    OdpowiedzUsuń