Fortuna kałem sie tuczy


niedziela, 12 lutego 2012

Camerimage, Lynch, Kropiwnicki, Żydowicz

Hektary w Nowosolnej

Kilka dni temu znajomy zapytał o mój tekst, który dawno obiecałem mu podesłać. Nie pamiętałem, zacząłem szukać. Nie znalazłem. Znalazłem za to tekst PAP, na ten sam temat. Meritum w tym przypadku to owe 10 hektarów w Nowosolnej, które (jak pamiętam, wycenione po 1 zł za m kwadratowy) kupił Marek Żydowicz. O ile pamięć mnie nie myli, kilka dni później w "Dzienniku Łódzkim" publikowaliśmy fotografie z uroczystości podpisania aktu notarialnego, w przytomności ówczesnego prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego i samego Davida Lyncha.
Radni i pani prezydent Hanna Zdanowska pożegnali się z Żydowiczem i festiwalem Camerimage , a co za tym idzie Centrum Sztuki w EC1, ale ciekawi mnie jaki jest los 10 ha w Nowosolnej?

Cierpliwi znajdą tu mój tekst sprzed niemal pięciu lat, też trochę tam o tym jest.

1 komentarz:

  1. Pan Lenarciński kłamie. Grunt w Nowosolnej kupił David Lynch na swoją spółkę. Marek Żydowicz reprezentował go jedynie w tej transakcji.To była prywatna transakcja z przetargiem.
    Powinien się pan wstydzić panie Lenarciński.
    Co do Centrum Sztuki w Ec1 też Pan kłamie.Dzięki Lynchowi i Żydowiczowi Ec1 jest rewitalizowane i bedzie w nim zarówno studio Davida Lyncha jak i centrum warsztatów artystycznych prowadzone przez Fundację Sztuki Swiata.Dzieki Żydowiczowi w EC1 zachód powstaje Muzeum Hitorii Energii.
    Dzieki obu tym panom Łódz dostała na EC1 90mln z Unii.
    Brak mi słów by wyrazić pogardę dla pana braku etyki zawodowej w tej sprawie. Mogę się założyć , że nie wyjaśniał pan sprawy z panem Lynchem i Żydowiczem.
    A co pan powie o nadużyciach w Specjalnej Strefie Sztuki? RIO orzekło, że zlecono projektowanie łamiąc ustawe o zamowieniach publicznych. Pan Walczak (ten od kleju Atlas) pełnomocnik ds SSS przekroczył uprawnienia i zlecil niezgodnie z prawem powiekszenie projektu SSS o ok 25tys m2. Z tego powodu przepadła dotacja 200 mln z unii. Proejkt SSS jest nielegalny a wyadno na niego 25 mln złotych (trwa proces o dodatkowe pieniądze dla architektów)! Wszystko z naszych podatków. A prezydent Zdanowska twierdziła, że w SSS jest wszystko OK. Jest pan zbyt wielkim tchówrzem by podjąć ten temt.
    Stracił pan w oczach wielu Łodzian resztkę uznaia.

    OdpowiedzUsuń