Fortuna kałem sie tuczy


piątek, 21 września 2018

43 Festiwal Polskich Filmów Fabularnych

Nagrody przyznałem (hihihi) 



Jutro wieczorem jury ogłosi werdykt, a tu moje nagrody, i spekulacje na temat werdyktu. Mam sporo rozterek, jak nigdy wcześniej...

Pierwsza sprawa: pełnym dziełem filmowym jest dla mnie "Zimna wojna". Tak się z pewnością nie stanie, ale ja, poza Grand Prix przyznałbym temu filmowi również nagrody: za reżyserię, scenariusz, zdjęcia, scenografię, muzykę i za pierwszoplanowe role: kobiecą i męską.
Odrzucając jednak taką możliwość spróbuję kombinować...

Grand Prix - "Zimna wojna" uparcie jednak nie widzę konkurencji
Nagroda specjalna jury - "Kler" choć jury pewnie uzna, że "Twarz"
Reżyseria - Marek Koterski - "7 uczuć" albo Janusz Kondratiuk - "Jak pies z kotem"
Scenariusz - Marek Koterski - "7 uczuć"  albo Wojciech Smarzowski - "Kler"
Zdjęcia - Jacek Podgórski -  "Krew boga"
Debiut - Adrian Panek - "Wilkołak"
Scenografia - Zbigniew Dalecki, Paweł Jarzębski - "Kamerdyner"
Kostiumy - Małgorzata Braszka, Ewa Krauze, Małgorzata Gwiazdecka, Magdalena Bem, Izabela Stronias - "Kamerdyner"
Muzyka - uparcie nie widzę konkurencji - "Zimna wojna", bo muzyka jest tu jednym z bohaterów
A tu rozdaję hojnie, bo pięknych ról było wiele:
Pierwszoplanowa rola kobieca - jeśli uznać, że w "Zabawa zabawa" są 3 role pierwszoplanowe, to Dorota Kolak lub Gabriela Muskała w "Fudze" albo w "7 uczuciach", choć w tym filmie właściwie nie ma roli kobiecej pierwszoplanowej
Pierwszoplanowa rola męska - Olgierd Łukaszewicz - "Jak pies z kotem", (jeśli uznać, że w "Klerze" są 4 role pierwszoplanowe, to Janusz Gajos
Drugoplanowa rola kobieca - Gabriela Muskała w "7 uczuć" (jeśli uznać, że to rola drugoplanowa), Dorota Pomykała w "Autsajderze"
Drugoplanowa rola męska - Janusz Gajos w "Klerze" (jeśli uznać, że to rola drugoplanowa)/  Łukasz Simlat w "Fudze"
Gdyby była nagroda za nastrój, przyznałbym ją "Ułaskawieniu" Jana Jakuba Kolskiego

Na zdjęciu: Gabriela Muskała i Łukasz Simlat w filmie "Fuga"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz